Wydział Prawa, Administracji i Stosunków Międzynarodowych

PROCEDURA EWALUACJI ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH NA WPAISM

1. Cel i przedmiot procedury
Celem i przedmiotem procedury jest ustalenie stopnia wypełniania przez nauczycieli akademickich ich obowiązków w zakresie realizowania dydaktyki. W szczególności umożliwia ona uzyskanie informacji o sposobie prowadzenia zajęć dydaktycznych, stosowanych metodach nauczania i sposobie przekazywania wiedzy. Informacja ta ma służyć stymulowaniu ciągłego doskonalenia jakości kształcenia na WPAiSM poprzez motywowanie nauczycieli do rozwijania ich umiejętności dydaktycznych.

2. Zakres stosowania procedury
Procedurą objęci są wszyscy pracownicy prowadzący zajęcia dydaktyczne na studiach pierwszego, drugiego stopnia i studiach jednolitych magisterskich (stacjonarnych i niestacjonarnych) niezależnie od formy zatrudnienia. Przedmiotem badań ankietowych są wszystkie formy zajęć dydaktycznych na studiach stacjonarnych, niestacjonarnych prowadzone na kierunkach studiów realizowanych na WPAiSM.

3.Odpowiedzialność
3.1. Przewodniczący Wydziałowej Komisji ds. Jakości Kształcenia - planowanie i organizowanie badań ankietowych oraz analiza uzyskanych wyników i przekazanie ich Dziekanowi WPAiSM.
3.2. Pełnomocnik Dziekana ds. Ewaluacji - monitorowanie przebiegu badań ankietowych wśród studentów, opracowanie raportu z ewaluacji.

4. Sposób postępowania
4.1. Przewodniczący Wydziałowej Komisji ds. Jakości Kształcenia przygotowuje harmonogram wewnętrznej ewaluacji na poszczególnych kierunkach realizowanych na WPAiSM. Na pierwszym w danym roku akademickim posiedzeniu WKJK zweryfikowana zostaje ankieta ewaluacyjna i zatwierdzony zostaje harmonogram wewnętrznej ewaluacji.
4.2. Ankieta jest przeprowadzana po każdym zakończonym semestrze zajęć dydaktycznych. Ocenie podlegać może każdy pracownik, który zakończył realizację przedmiotu w danym semestrze roku akademickiego.
4.3. Ankiety ewaluacyjne wypełniane są przez studentów anonimowo.
4.4. Nadzór nad wypełnianiem ankiet przez studentów sprawuje Pełnomocnik Dziekana ds. Ewaluacji lub pracownik wyznaczony przez Dziekana.
4.5. Wypełnione przez studentów ankiety stanowią informacje poufne, które gromadzi Pełnomocnik Dziekana ds. Ewaluacji. Na ich podstawie przygotowuje on raport z ewaluacji i przedstawia na posiedzeniu WKJK, w którym uczestniczą przedstawiciele samorządu studenckiego. Raporty z ewaluacji są przekazywane w dwóch turach: za semestr zimowy do końca czerwca, za semestr letni do końca stycznia.
4.6. Wyniki wewnętrznej ewaluacji przedstawiane są Dziekanowi.
4.7. Pracownicy, którzy otrzymali znacząco niskie oceny w ewaluacji, zapraszani są na posiedzenie WKJK poświęcone jakości kształcenia. WKJK może przedstawić pracownikowi zalecenia dotyczące sposobu realizacji przedmiotu. Jeżeli w kolejnej ewaluacji niskie oceny pracownika powtórzą się, wyznaczona zostaje hospitacja zajęć.
4.8. Wypełnione ankiety są przechowywane przez okres 3 lat, a następnie komisyjnie niszczone.

5. Uczelniany Zespół Ewaluacji Dydaktyki
5.1. Ewaluacja zajęć dydaktycznych przeprowadzana jest również przez Uczelniany Zespół Ewaluacji Dydaktyki na zasadach określonych w zarządzeniu Rektora w sprawie uczelnianego systemu doskonalenia jakości kształcenia.

6. Podstawa prawna:
6.1. Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018 poz. 1668 ze zm.)
6.2. Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz.U. Dz.U. 2018 poz. 1861 ze zm.).
6.3. Regulamin studiów Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego.
6.4. Zarządzenie Rektora Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego nr 49/2019 z dnia 15 listopada 2019 r. w sprawie uczelnianego systemu doskonalenia jakości kształcenia

7. Załączniki
Załącznik nr 1 - Wzór ankiety oceny nauczyciela akademickiego

Kontakt

Wydział Prawa, Administracji i Stosunków Międzynarodowych

Uniwersytetu Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie


ul. Gustawa Herlinga-Grudzińskiego 1, 30-705 Kraków

Dziekanat Wydziału Prawa, Administracji i Stosunków Międzynarodowych

ul. Gustawa Herlinga-Grudzińskiego 1, 30-705 Kraków
budynek C, pok. 222, 224

mail.svgwpaism@afm.edu.pl

Biuro Dziekana ds. stopni naukowych

ul. Gustawa Herlinga-Grudzińskiego 1, 30-705 Kraków
budynek C, pok. 219

Kierownik biura mgr Magdalena Torba

mail.svgmtorba@afm.edu.pl